قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر خراسان رضوی قطعی شد تعطیلی ادارات مشهد؛ معطل تصمیم‌گیری مسئولان | مشهد رکورد مصرف برق را شکست درخواست شرکت توزیع برق مشهد از اصناف برای همکاری در زمینه تعطیلی چهارساعته حدود ۳۵۵ تُن پیله‌ تر در خراسان‌رضوی تولید شد افت ۲۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از امروز آغاز شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی صعود‌های پرقدرت در بازار کریپتو (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت ری‌را، محصول جدید ایران خودرو مشخص شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) چرا ثبت سفارش تلفن همراه متوقف شد؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه، بیت کوین (۳ مرداد ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۵۸ هزار تومان پیش‌فروش ۳ محصول سایپا از امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ | مهلت ثبت‌نام تا پایان تکمیل ظرفیت خودرو‌ها + جدول آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۳ روز آینده | ستاد اربعین قیمت‌ها را اعلام می‌کند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | هیوندای اکسنت ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت داستان دنباله‌دار خروج منابع بانکی از خراسان رضوی| روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان سختگیرانه است ادارات تهران فردا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تعطیل شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | تعطیلی ادارات و بانک‌های یک استان دیگر قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات اعلام شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | زردآلو را امروز کیلویی ۱۵ هزار تومان بخرید خریداران طلا گوش به زنگ باشند | زلزله در بازار طلا (۳ مرداد ۱۴۰۳) اساسنامه منطقه آزاد سرخس تصویب شد
سرخط خبرها

کدام نمادهای بورس در سال ۹۹ بیشترین سود را داشتند؟

  • کد خبر: ۶۲۰۹۰
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
کدام نمادهای بورس در سال ۹۹ بیشترین سود را داشتند؟
در سال ۹۹ نمادهای با مارکت کوچک بیشترین بازدهی مثبت را برای سهامداران به ارمغان آوردند و جای تعجب دارد که در میان نمادهایی که بیشترین بازدهی در سال ۹۹ را داشتند حتی یک نماد شاخص‌ساز دیده نمی‌شود. چه نمادهایی بیشترین بازدهی را در سال ۹۹ داشتند؟
به گزارش شهرآرانیوز، با اینکه شاخص کل بازار سهام نسبت در سالی که گذشت بازدهی مثبت داشت، اما بسیار از نماد‌ها بعد از مرداد ماه روند نزولی داشتند و بسیاری از سهامداران هم به این دلیل که در دوره اوج وارد بازار سرمایه شدند زیان کردند، اما چه نماد‌های در سال ۹۹ بیشترین بازدهی را داشتند؟

ایمان رئیسی در رابطه با سال ۹۹ گفت: پرونده سال ۱۳۹۹ با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت بالاخره با رشد ۱۵۵ درصدی بورس به کار خود پایان داد. بازار در سال گذشته دو نیمه متفاوت از خود به نمایش گذاشت. در نیمه اول که بازیگر اصلی مردم و خصوصا افراد تازه وارد به بازار سرمایه بودند شاخص توانست تا مرداد ماه از ۵۰۰ هزار واحد تا ۲ میلیون رشد کند. اما در نیمه دوم اکثر افراد از ترس گل خورده تصمیم به خروج نقدینگی از بازار گرفتند، اما برآیند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها در پایان سال مثبت بود.

این کارشناس در رابطه با نماد‌هایی که در سال ۹۹ بیشترین بازدهی را داشتند گفت: سهم‌هایی که در پایان سال بیشترین بازدهی را داشتند به ترتیب عبارتند از وسخراج، جوین، انرژی ۲، انرژی ۱، قیستو، کباده، تماوند، بنو، بپاس، نبورس، کدما، وبرق، قچار، وگردش، غدام، خنصیر، سدبیر و غصینو که این نماد‌ها بازدهی خوبی در سال ۹۹ نصیب سهامداران کردند.

رئیسی در رابطه با دلیل رشد این نماد‌ها گفت: به نظر نمی‌رسد انتخاب سهامی که تعدادشان به اندازه انگشتان دست و پا نیست تحلیلی بوده باشد آن هم زمانی که سهم‌هایی پرپتانسیل‌تر در بازار وجود دارد. از طرفی جای تعجب ندارد که در لیست بالا هیچ سهم شاخص‌سازی وجود ندارد و تنها سهام کوچک رشد کردند که جریان نقدینگی به کمک پتانسیل این شرکت‌ها آمده است.

همچنین بسیاری از کارشناسان عقیده دارند در سال ۹۹ برخی از نماد‌های کوچک به دلیل اینکه جریان نقدینگی به آن‌ها تزریق شده است روند خوبی داشتند و برخی از این نماد‌ها به صورت تعمدی رشد کردند و عمدتا این نماد‌ها مارکت کوچکی داشتند و جریان نقدینگی اصلی‌ترین عامل رشد این نماد‌ها بود.
 
 
منبع:تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->